Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ BBC MY COMPLAINT TO THE EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS AGAINST THE BBC NETWORK



You can read the text also in English, in the end of the Greek text


Όπως είχα αναφέρει πριν λίγες μέρες σε ανάρτησή μου στο facebook, η υπόθεση της παρουσίας μαύρων ηθοποιών στη σειρά του BBC σχετικά με τον Τρωικό Πόλεμο σε ρόλους Ελλήνων ηρώων, αλλά και στο ρόλο του Υπάτου Θεού της Πατρώας των Ελλήνων Θρησκείας, του Διός, αποτελεί μία προσβολή, που δε θα μπορούσε να περάσει αδιαμαρτύρητα. Και παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες δικηγόροι στους οποίους απευθύνθηκα εποίησαν την νήσσαν (έκαναν την πάπια και εσφύριζαν αδιάφορα) –δυστυχώς, αυτοί είναι οι πλείστοι Έλληνες σήμερα: δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουν ίσως κάποιο θάμα- εγώ προχώρησα σε έγγραφη καταγγελία προς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων / Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και αναμένω την αντίδραση και την απάντηση του φορέα. Ακόμη και η ενδεχομένως αρνητική τοποθέτησή του ή / και η σιωπή του, ως αντίδραση, θα αποτελέσουν, σε κάθε περίπτωση, έρεισμα για περαιτέρω ενέργειες, αφού μια τέτοια στάση θα καταδεικνύει καταφανώς ότι η προάσπιση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων γίνεται επιλεκτικά. Και μπορεί αυτό να το σκεφτόμαστε άπαντες οι αδικούμενοι, αλλά θα λειτουργήσει προς όφελός μας, όμως. Και θα δούμε πώς θα πράξουμε στη συνέχεια, έχοντας ως αυταπόδεικτο δεδομένο τη μη προάσπιση των ΔΙΚΩΝ μας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Αναμένοντας την απάντηση και την αντίδραση του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, διαβάστε πιο κάτω το κείμενο της καταγγελίας που έκανα. Ακολουθεί και το αγγλικό κείμενο και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη για τα λάθη –δεν είμαι ειδική στη μετάφραση από ελληνικά σε αγγλικά, αλλά ελλείψει βοηθείας και μέσων… Η δουλειά μας γίνεται, παρόλ’ αυτά.
Το ελληνικό κείμενο:
Η επιστολή μου αυτή αποτελεί μία καταγγελία κατά του τηλεοπτικού δικτύου BBC, το οποίο εδρεύει στη Μεγάλη Βρετανία (Broadcasting House Egton Wing Portland Place London W1A 1AA.), και την αποστέλλω σ’ εσάς εξ αφορμής της προαναγγελίας της μετάδοσης εκ μέρους του εν λόγω δικτύου μίας τηλεοπτικής σειράς με αντικείμενο τον Τρωικό Πόλεμο, η οποία έχει τον τίτλο: «Τροία –η πτώση μίας πόλης» (Troy –Fall of a City).
Εκφράζοντας το κοινό αίσθημα των θρησκευτών της θρησκείας μας, οφείλω να πω ότι, ως Έλληνες Αρχαιόθρησκοι, αισθανόμεθα ότι θίγονται με βάναυσο τρόπο τα ανθρώπινα δικαιώματά μας με αυτή τη σειρά, καθώς, όπως έχει προαναγγελθεί, τιμώμενοι από εμάς ήρωες όπως ο Πάτροκλος και ο Αχιλλέας (!!!), αλλά ακόμη και ο ύπατος των Θεών μας Ζευς, θα εμφανιστούν από την παραγωγή του συγκεκριμένου δικτύου με εντελώς διάφορη της αληθούς μορφής τους, καθώς θα τους υποδύονται μαύροι ηθοποιοί.
Χωρίς να υπάρχει από μας καμία διάθεση υποβιβασμού της προσωπικότητας και του ταλέντου των συγκεκριμένων ηθοποιών, οφείλουμε να τονίσουμε ότι, όσον αφορά στα θρησκευτικά μας πιστεύω, η επιλογή αυτή μας θίγει και μας προσβάλλει βαθύτατα, όπως θα έπρεπε να προσβάλει και οποιονδήποτε νοήμονα άνθρωπο, ασχέτως θρησκεύματος. Και μάλιστα, η επιλογή αυτή προσβάλλει και αυτούς τους ίδιους τους ηθοποιούς, αφού τους καθιστά γραφικούς και καταγέλαστους στα μάτια των θεατών, από τη στιγμή που θα υποδύονται… Έλληνες!
Σε σχέση με τον Δία, βεβαίως, η ένστασή μας παραμένει, αλλά έχει εντελώς διάφορο χαρακτήρα από την ένστασή μας για τους ήρωές μας. Βεβαίως και ο Ζευς, ως πατήρ Θεών και ανθρώπων, ως ο κύριος της Ζωής (Ζευς > ζωή), θα μπορούσε να εμφανιστεί με οποιαδήποτε μορφή, αλλά εκεί ακριβώς βρίσκεται και το σημείο αιχμής στο οποίο εστιαζόμαστε: ή θα πρέπει, λοιπόν, να παρουσιαστεί με διάφορες μορφές, όλων των φυλών, ή θα πρέπει να τηρηθεί η εικόνα του όπως μας έχει παραδοθεί από την Ελληνική Αρχαιότητα και τους μέγιστους Έλληνες γλύπτες (π.χ.. από τον Φειδία), επειδή ακριβώς αυτή η εικόνα του Διός είναι γνωστή παγκοσμίως και όχι άλλη!
Θεωρούμε, λοιπόν, ότι οι συντελεστές της σειράς του BBC, αλλά και το ίδιο το δίκτυο προχώρησαν σ’ αυτές τις επιλογές με σκοπό να μας θίξουν και έπραξαν έτσι όχι τυχαία, αλλά με δόλο, καθότι γνώριζαν, από πρώτο χέρι, ότι προσβάλλουν τόσο τα πιστεύω, όσο και τα ανθρώπινα δικαιώματά μας ως θρησκευτικής κοινότητας. Το δίκτυο BBC, άλλωστε, ήταν από τα πρώτα που είχαν παρουσιάσει το ζήτημα της δικαστικής αναγνώρισης της θρησκείας μας ήδη από το 2007 -υπάρχουν οι αποδείξεις στο διαδίκτυο και παραθέτω ενδεικτικά ένα σύνδεσμο:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6283907.stm. Άρα, δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι δεν είχαν λάβει γνώση της ύπαρξής μας, αφού το ζήτημα της δικαστικής αναγνώρισής μας τούς είναι γνωστό δημοσιογραφικά παλαιόθεν.
Ειδικά όσον αφορά στους ήρωές μας Αχιλλέα και Πάτροκλο, θεωρείται από μας τους Έλληνες Αρχαιοθρήσκους –και είναι!- ύβρις και προσβολή νεκρών η αλλοίωση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των μεγάλων αυτών ηρωικών προσωπικοτήτων του Τρωικού Πολέμου, αλλά και του δημιουργού που τους διατήρησε ζώντες στη μνήμη όλων των ανθρώπων. Πιο συγκεκριμένα, η προσβολή νεκρών αφορά:
Πρώτον, τον ίδιο τον Όμηρο, ως τον μεγάλο των αιώνων ποιητή, που βάναυσα παραποιείται το έργο του από τους σύγχρονους συντελεστές της συγκεκριμένης σειράς του BBC, οι οποίοι, με τις εν λόγω επιλογές και πράξεις τους, είναι προφανές, εκτός των άλλων, ότι πάσχουν από νανισμό συγκρινόμενοι με το μέγεθος εκείνου.
Και δεύτερον, τους εθνικούς ήρωές μας (προσωπικότητες θρησκευτικού χαρακτήρα, αφού η ηρωολατρεία είναι ζωτικό μέρος της θρησκείας μας) Αχιλλέα και Πάτροκλο, οι οποίοι υπήρξαν πραγματικά πρόσωπα, όπως μαρτυρεί και η Ιστορία –τόσο ο Απολλώνιος ο Τυανεύς, όσο και ο ίδιος ο Μέγας Αλέξανδρος είχαν επισκεφθεί και προσευχηθεί στον τάφο του Αχιλλέα στη Μικρά Ασία.
Και επειδή ούτε ο Όμηρος, ούτε οι Αρχαίοι Έλληνες διακατέχονταν από αρνητικά συναισθήματα απέναντι στους λαούς της Αφρικανικής Ηπείρου, οι συντελεστές της σειράς του BBC, εάν ήθελαν, μπορούσαν να εντάξουν στην παραγωγή τους μαύρους ηθοποιούς, αλλά στους σωστούς ρόλους. Εξηγούμαι και θα μου επιτρέψετε να παραθέσω αποδείξεις και επιχειρήματα.
Θα πρέπει πρώτα πρώτα να διευκρινίσουμε ότι όλοι οι μαύροι Αφρικανοί, και όχι μόνο οι κάτοικοι της Αβησσυνίας (Αιθιοπίας) όπως συνηθίζεται σήμερα, ονομάζονταν από τους Έλληνες «Αιθίοπες» λόγω του χρώματος που είχε το πρόσωπό τους, η όψη τους, που ήταν, δηλαδή, σαν καμμένη από τον ήλιο. Οι Έλληνες συμπαθούσαν ιδιαίτερα τους Αιθίοπες –θα δούμε σε λίγο τα σχετικά από τον Όμηρο και άλλους- και μάλιστα τους έχουν απεικονίσει σε ελληνικά έργα τέχνης, αλλά και σε νομίσματα. Υπάρχει προσωπογραφία μαύρου Αφρικανού σε νόμισμα των Δελφών! Και βεβαίως, έχουμε και τη διάσημη τοιχογραφία της Κνωσού, στην Κρήτη, όπου Έλληνες αθλητές – δρομείς τρέχουν σε αγώνα μαζί με μαύρους αθλητές (εσωκλείω τις σχετικές φωτογραφίες, το νόμισμα και την τοιχογραφία).




Αλλά ας εστιαστούμε στον Όμηρο, αφού αυτός είναι ο κατεξοχήν ποιητής (αοιδός) του Τρωικού Πολέμου, ως ο δημιουργός της Ιλιάδας και της Οδύσσειας.
Το ότι και ο Όμηρος εννοεί ως Αιθίοπες όλους τους Αφρικανούς συνάγεται και από το γεγονός ότι αναφέρει πως είναι «έσχατοι ανδρών», δηλαδή άνθρωποι (το άνδρες εδώ υπονοεί ανθρώπους εν γένει) που κατοικούν στις εσχατιές της γης, γι’ αυτό και επισημαίνει ότι χαρακτηρίζονται ως «τηλόθ’ εόντες», δηλαδή ότι βρίσκονται πολύ μακριά, και στην Ανατολή και στη Δύση (Ωκεανός) –άρα, σε όλη την Αφρικανική Ήπειρο.
Το συγκεκριμένο απόσπασμα που μας μιλά για την έκταση στην οποία κατοικούσαν οι Αιθίοπες μάς ενημερώνει παράλληλα και για τη μεγάλη αδυναμία που έδειχναν προς τους Αιθίοπες οι Θεοί της Αρχαίας Ελληνικής Θρησκείας και πρώτα πρώτα ο Θεός Ποσειδών:
«… Αιθίοπας μετεκίαθε τηλόθ’ εόντας,
Αιθίοπας, τοι διχθά δεδαίαται, έσχατοι ανδρών,
Οι μεν δυσομένοι` Υπερίονος οι δ’ ανιόντος,
Αντιόων ταύρων τε και αρνηών εκατόμβης,
Ενθ’ ο γε τέρπετο δαιτί παρήμενος…»
«… κι εκείνος (ο Ποσειδώνας) τους Αιθίοπες επισκέφθηκε, που βρίσκονται πολύ μακριά, τους Αιθίοπες, που διαμένουν χωρισμένοι, στις εσχατιές της γης, άλλοι στη Δύση, κι άλλοι στου Υπερίωνα (Ηλίου) την Ανατολή, συμμετέχοντας σε εκατόμβες ταύρων και αρνιών. Εκεί διασκέδαζε (ο Ποσειδώνας), στο τραπέζι καθισμένος.»

Ο Όμηρος, όχι μόνο δεν αγνοεί, όπως βλέπουμε, τους Αφρικανούς (Αιθίοπες), αλλά τους χαρακτηρίζει και ως «αμύμονας» (άμωμους, άψογους, εξαιρετικούς), και στην Ιλιάδα και στην Οδύσσεια. Και δεν περιορίζεται μόνο σ’ αυτόν το χαρακτηρισμό, αλλά υποδεικνύει περαιτέρω πως ήταν ευλογημένοι, αφού ήταν τόσο ευσεβείς ώστε τους επισκέπτονταν οι ίδιοι οι Θεοί –και όχι μόνο ο Ποσειδών- και έμεναν αρκετό καιρό να εορτάσουν μαζί τους. Διαβάζουμε:
«Ζευς γαρ ες Ωκεανόν μετ' αμύμονας Αιθιοπήας
χθιζός έβη κατά δαίτα, θεοί δ’ άμα πάντες έποντο
δωδεκάτη δε τοι αύτις ελεύσεται Ολυμπιόνδε.»
«Γιατί ο Ζευς πήγε στους άψογους Αιθίοπες στον Ωκεανό, προσκαλεσμένος σε τραπέζι, και οι Θεοί όλοι τον ακολούθησαν. Στον Όλυμπο θα ξαναγυρίσει σε δώδεκα μέρες».
Και δεν είναι μια απλή αναφορά αυτή που γίνεται από τον Όμηρο, δίδονται και άλλες λεπτομέρειες, όπως η μετάβαση και της Θεάς του Ουρανίου Τόξου Ίριδας στους Αιθίοπες, η οποία μάλιστα βιάζεται να βρεθεί κοντά τους, επειδή ευφραίνεται με τη συντροφιά τους (προφανώς και εκείνοι ευφραίνονταν με τη δική της συντροφιά, αφού η βροχή, η οποία προηγείται του Ουρανίου Τόξου, είναι ευλογία για την Αφρική):
«Ουχ έδος` είμι γαρ αύτις επ’ Ωκεανοίο ρέεθρα
Αιθιόπων ες γαίαν, όθι ρέζουσ’ εκατόμβας αθανάτοις…»
«Δε θα καθήσω` γιατί αμέσως τώρα πάω πάλι στου Ωκεανού το ρεύμα,
Στη γη των Αιθιόπων, όπου θυσίες με εκατόμβες προσφέρουν στους αθανάτους…»
Aλλά και ο Μενέλαος αναφέρει στον Τηλέμαχο, που έχει πάει να τον επισκεφθεί για να μάθει για τον πατέρα του τον Οδυσσέα, ότι, εκτός από τους Αιγυπτίους, είχε επισκεφθεί και τους Αιθίοπες, ανάμεσα σε άλλους λαούς, πράγμα που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες είχαν πάντα αγαστές σχέσεις με τους Αφρικανούς.
Και επειδή η συγκεκριμένη σειρά του BBC αναφέρεται στον Τρωικό Πόλεμο εν γένει, σύμφωνα με τις προαναγγελίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, θα μπορούσαν οι συντελεστές, εφόσον ήθελαν να συμπεριλάβουν και Αφρικανούς ηθοποιούς, προφανώς να αντλήσουν στοιχεία και από τη γενικότερη Αρχαία Ελληνική Γραμματεία όπου περιγράφονται ιστορίες σχετικές με τον πόλεμο της Τροίας, πέρα από τα Ομηρικά έπη.
Τι πιο σπουδαίο, λοιπόν, για έναν ηθοποιό από το να ενσαρκώσει τον ήρωα Μέμνονα, που ήταν γιος Θεάς, όπως και ο Αχιλλέας –και μάλιστα της Θεάς Ηούς, της ροδοδάκτυλης Θεάς της αυγής!- και υπήρξε μία από τις πιο ευγενικές και λαμπρές προσωπικότητες της μυθικής Αρχαιότητας; Η Αρχαία Ελληνική Γραμματεία διασώζει πάρα πολλά σχετικά με τον Μέμνονα, το μεγάλο βασιλιά των Αιθιόπων, και βεβαίως και τη συμμετοχή του στον Τρωικό Πόλεμο, όπου, με τον ηρωικό του θάνατο, κατέστη αθάνατος και λατρευόταν μέχρι την Ύστατη Αρχαιότητα απ’ όλους, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Αφρική. Η δε ιστορία του βρίθει από θρυλικά επεισόδια και έχουν διασωθεί τόσες λεπτομέρειες (π.χ. η μονομαχία του με τον Αίαντα ή η μετά το θάνατό του μεταμόρφωση των συντρόφων του σε πουλιά [οι Μεμνονίδες όρνιθες], που θρηνούσαν πάντα μία συγκεκριμένη περίοδο του χρόνου, επισκεπτόμενοι τον τάφο του), ώστε θα μπορούσε και από μόνος του ο συγκεκριμένος ήρωας να αποτελέσει το αντικείμενο μιας ταινίας ή μιας σειράς, αλλά και να συμπεριληφθεί, βεβαίως, στο κάστινγκ της σχετικής με την Τροία σειράς του BBC.
Δεν έχει κανείς παρά να ανατρέξει στις πηγές, που είναι πάρα πολλές, αρχής γενομένης από τον Ησίοδο, και φθάνοντας μέχρι τον Παυσανία, αλλά και τις αρχαίες αναφορές για τα έπη (προγενέστερα και του Ομήρου) «Μικρή Ιλιάς» και «Αιθιοπίς» - οι Έλληνες, από αρχαιοτάτων χρόνων, είχαν γράψει ολόκληρο έπος για τους Αιθίοπες. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι και ο άλλος μεγάλος μας ήρωας, ο Περσέας είχε παντρευτεί την Ανδρομέδα, που ήταν Αιθίοψ και καλλονή, μία μαύρη καλλονή.
Όχι μόνο δεν μπορεί κανείς να καταλογίσει, λοιπόν, ρατσισμό στον Όμηρο, αλλά και τους άλλους Αρχαίους Έλληνες συγγραφείς, αλλά αντιθέτως, θα έπρεπε, επιτέλους, να επαινεθούν δημοσίως για το μεγαλείο ψυχής και την αντικειμενικότητα που επέδειξαν απέναντι σε άλλους λαούς και όχι να τιμωρούνται για την ανθρωπιά τους με τέτοιο άθλιο τρόπο από τους συντελεστές της σειράς του BBC! Αντί επαίνων, διασύρονται βάναυσα, με προφανή σκοπό τη γελοιοποίηση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και μάλιστα με καταφανή αδιαφορία απέναντι και στα δικά μας ανθρώπινα δικαιώματα ως Ελλήνων Αρχαιοθρήσκων, ιερέων και θρησκευτών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε όπως ενεργήσετε δεόντως και προστατεύσετε τα ανθρώπινα δικαιώματά μας, αλλά και την Ελληνική και Παγκόσμια Πολιτισμική Κληρονομιά.

-

Τhe Complaint in English:

This letter, which I address to you, is a Complaint against the BBC TV network, which has its headquarters in the UK, Broadcasting House Egton Wing Portland Place London W1A 1AA. It is sent on the occasion of the BBC’s announcement of the transmission of a TV series about the Trojan War, titled: “Troy –Fall of a City”.
Expressing the feeling of the worshippers of our religion, I have to say that, as Hellenes Ancient-religious, we feel that our Human Rights are brutally offended because of this series. And this because, as it has already been announced, heroes honored by us, such as Patroclos and Achilles (!!!) and even our Supreme God, Zeus, will be represented by the production of the network with an image totally different from their own, since they will be incarnated by black actors.
Far from any intention of depreciation of the personality and the talent of these actors, we have however, regarding to our belief, to emphasize in that: this BBC’s choice offend us and insult us deeply, as it insults all humans, regardless of any religion. Also, this choice offends these actors too, since it makes them look ridiculous in the public eye, because they are obliged to play the… Greeks!
As for Zeus of course, our objection remains, but it has a totally different character from our objection for our heroes. It is natural that Zeus, as the father of the Gods and the Humans, as Life itself (Zeus means life / zoe, in Greek), could appear in any form, but this is exactly the point which causes our objection, because he would then have to appear in many forms, representing all human types, or it has to retain his well known image, as he had been presented by the great Hellenes sculptors (Fidias f.ex.), because only in this image our Supreme God is internationally recognizable!
So, we consider that the coefficients of the BBC series, the network itself of course, had made this actors’ choice in purpose, because they wanted to offend us. They didn’t act accidentally, but fraudulently, because they knew firsthand that they offend our belief and our religious community’s Human Rights. The BBC was one of the first international networks which had reported the recognition of our religion from the Greek Court, back in 2007 the proof is in the internet, f.ex. in this link: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6283907.stm.
So, they cannot claim that they had no idea of our existence, since, because of their own reportage, they were aware, years before, about the issue of our recognition as a known religion by the Greek Court.
Especially, as for our heroes Achilles and Patroclos, it is considered by us, the Hellenes Ancient-religious, to be an insult and precisely it is really an insult to the dead the alteration of the special features of these great heroic personalities of the Troyan War, but also an insult to the author of the epics “Iliad” and “Odyssey”, in which Homer kept these heroes alive in the human memory.
The BBC coefficients had insulted the following dead:
First of all, Homer himself, this great poet of all centuries. His work is brutally abused by the coefficients of the BBC series, because of their choice and their acts, which indicate that these TV people suffer from dwarfism compared to Homer’s value.
Second, our national heroes (they are religious personalities for us, since the heroes’ worship is a vital part of our religion) Achilles and Patroclos, who were real persons, as History testifies it: Apollonios from Tyana, Alexander the Great as well, had visited and prayed before Achilles tomb in Asia Minor.
Nor Homer, neither the Ancient Greeks had negative feelings for the peoples of the African Continent, so, the coefficients of the BBC series, if they wanted to, they could have black actors in their casting, but in the proper roles. I’ll explain what I mean and please let me show you proof and arguments.
First of all, I have to clarify that not only the people of Abyssinia (Ethiopia) as it is used to call them today, but all the Africans were called Ethiopians (Greek word) by the Greeks, because of their face’s color, which was as they were sun burned. The Ancient Greeks were really fond of these ancient Ethiopians –we’ll see it in Homer and in other Greek authors too- and they had depicted them to ancient Greek works of art and also in coins. It was found the portrait of an African man in a Delphi’s coin! Also, we have of course the famous fresco from Knossos (Crete), in which we see Greek athletes / runners to run in a race together with black athletes (I include the relevant photos with the coin and the fresco).
Let us focus in Homer, since he is the foremost poet (minstrel) of the Trojan War, as he is the author of the “Iliad” and the “Odyssey”.
Homer also by the name Ethiopians has in mind all Africans and this can be seen in his expressions. He calls them “eschati andron”: «έσχατοι ανδρών», namely those men (men here means humans in general) who live in the end of the earth, for this reason he points out that they are “tiloth’ eontes”: «τηλόθ’ εόντες», namely these who are settled far away, both in the East and in the West (Ocean) –meaning the whole African Continent.
The verses below speak about the area where the Ethiopians were living and also inform us how fond of them the Gods of the Ancient Greece were, especially the God Poseidon:
«… Αιθίοπας μετεκίαθε τηλόθ’ εόντας,
Αιθίοπας, τοι διχθά δεδαίαται, έσχατοι ανδρών,
Οι μεν δυσομένοι` Υπερίονος οι δ’ ανιόντος,
Αντιόων ταύρων τε και αρνηών εκατόμβης,
Ενθ’ ο γε τέρπετο δαιτί παρήμενος…»
«… and he (Poseidon) the Ethiopians, who live far away, had visited, the Ethiopians who live separated in the end of the earth, other to the West and other to the Hyperion’s (the Sun’s) rising, and they participate to hecatombs of bulls and lambs. There, sitting at the table, Poseidon was enjoying their company…”

As we see, Homer not only knows the Africans (Ethiopians), but he also characterizes them as "amymonas" / «αμύμονας» (immaculate, impeccable, preeminent) in both of his epics, the “Iliad” and the “Odyssey”. And not only this, but he indicates that they were blessed, since they were so pious that the Gods themselves –not only Poseidon- all e Gods were visiting them and remained for several days to feast with them. We read:
«Ζευς γαρ ες Ωκεανόν μετ' αμύμονας Αιθιοπήας
χθιζός έβη κατά δαίτα, θεοί δ’ άμα πάντες έποντο
δωδεκάτη δε τοι αύτις ελεύσεται Ολυμπιόνδε.»
«Because Zeus went to the immaculate Ethiopians to the Ocean, invited to a table, and all the Gods had followed him. He will return to Olympus in twelve days».
It is not a simple reference this, Homer gives us more details, as the transition of Iris, the Goddess of the Rainbow, to the Ethiopians. Furthermore, Iris is in a hurry to join the Ethiopians, because she enjoys much their company (obviously, they were enjoying too the Goddess’ company, since rain, which precede the Rainbow’s appearance, is a blessing for Africa):
«Ουχ έδος` είμι γαρ αύτις επ’ Ωκεανοίο ρέεθρα
Αιθιόπων ες γαίαν, όθι ρέζουσ’ εκατόμβας αθανάτοις…»
«I will not stay` because right now I’ll be back to the Ocean’s stream, to the Ethiopians’ land, where sacrifices and hecatombs are offered to the immortals…»
Menelaos also says to Telemachos, who had visited him to be informed about his father Odysseus, that, apart the Egyptians, he had visited the Ethiopians too, among others, and this shows that the Greeks had always good relations with the Africans.
On the other hand, since this specific BBC series is referred to the Trojan War in general, according to the announcement which had been published, the coefficients, who wanted to have African actors too in their production, could take data from the whole Ancient Greek Literature, where they could find stories about the Trojan War apart the Homer’s epics.
It would be an honor to any actor to incarnate the hero Memnon, who was a Goddess’ son, as Achilles too! Memnon was the son of Eos, the dawn’s Goddess, the Goddess with the rosy fingers, and he was one of the most noble, kind and brilliant personalities of the Mythological Antiquity! The Ancient Greek Literature is quite eloquent about Memnon, the great king of the Ethiopians, who had gone to the Trojan War where he had a heroic death, and since then the became immortal and till the Late Antiquity, he was worshipped widely, in Greece and in Africa. His story is full of legendary incidents and we have so many details (f. ex. his duel with Ajax or the transformation of his companions, after his death, to some strange birds, the Memnonides birds, who were mourning a special period of the year, every year, visiting his tomb). This hero could be himself the object of a movie or a series, why not then to be part of this BBC series and to have an actor for Memnon in their casting?
They had only to look at the sources, which are so many, starting with Homer and Hesiod and ending with Pausanias, but also they could read the ancient refers to some epics preceding the Homeric epics, which are the “Small Iliad” and the “Ethiopis” –the Greeks from quite ancient times had written a whole epic poem about the Ethiopians (Africans). Besides, it must not be forgotten that another great Hellene hero too, Perseas, had married Andromeda, the Ethiopian princess, a black beauty of her time.
So, not only Homer or the Ancient Hellenes could ever be accused for racism, but on the contrary, they should be publicly praised at last, because of the splendor of their soul and the objectivity which they had displayed towards other peoples, and not to punish them for their humanism with such an awful way, as the BBC series’ coefficients do! Instead of praise, our ancestors had been cruelly denigrated and the purpose is obviously to make the Ancient Greek Spirit seam ridiculous, not giving any attention or respect to our Human Rights, as we are Hellenes Ancient-religious, priests and worshippers and this acts offend us.
For all these reasons, please make what is needed to protect our Human Rights, which means to protect also the Hellenic and the World Cultural Heritage.